Du är här: Nyheter från SiV

Pressmeddelande från Sjukvårdspartiet i Värmland

Fördjupat samarbete när Sjukvårdspartiet i Värmland (SiV) firar 15 år

Detta firas under lördagen med studiebesök på nya Närvårdsenheten i Kristinehamn, medlemsstämma och fest.
SiV konstaterar att partiets 15 år är bevis på att demokratin fungerar och att kämpa lönar sig. Vi är glada för att vården för multisjuka äldre äntligen är under utveckling.

Sjukvårdspartierna i Dalarna, Norrbotten och Västra Götaland deltar i firandet, liksom andra samarbetspartners i länet. Det goda samarbetet SiV haft och har med andra partier, med civilsamhället med flera kommer lyftas fram under firandet. Under åren har SiV förnyats på flera sätt, inte minst via SiV Ungdom som brinner för frågan om den psykiska hälsan hos unga i länet.

- Det uppriktiga engagemang som våra medlemmar och väljare stått för har varit av avgörande vikt för resultaten under våra femton år. Nu ser vi framtiden an med tillförsikt, fortsatt starkt engagemang, och bra samarbeten säger Marianne Utterdahl, Ordförande

Tipsa en vän om denna nyhet:

« Visa alla nyheter
« Prenumerera